انواع فیبروم رحم
30 نوامبر
(۰)

فیبروم یک توده ی خوش خیم است که در قسمت رحم خانم ها به وجود می آید. این فیبروم ها توده هایی سرطانی نمی باشند به همین سبب برای بسیاری از خانم ها مشکلی ایجاد نمی کند. فیبروم رحم ممکن است در رحم  بسیاری از خانم ها به وجود آید. با این تفاوت که اندازه ی آن متفاوت است و ممکن است برای آن ها دچار درد و ناراحتی شود یا خیر.

فیبروم رحمی چیست؟
فیبروم رحم ۱

شناسایی و علت به وجود آمدن فیبروم رحم

در حال حاضر نمی توان علت مشخصی برای به وجود آمدن این توده ها بیان کرد. اما برخی از پزشکان عقیده دارند که این توده ها می توانند به علت موارد زیر به وجود آید. این دلایل به صورت کاملا احتمالی بیان شده است.

ارث: اگر در خانواده ی خود، خانم هایی هستند که فیبروم رحم دارند، ممکن است شما نیز با این عارضه روبرو شوید. زیرا سابقه ی خانوادگی و ارث می تواند یکی از دلایل احتمالی به وجود آمدن آن باشد.

بارداری: یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن فیبروم رحم می تواند بارداری باشد. زمانی که خانمی باردار است ، پروژسترون و استروژن رحم او افزایش می یابد. همین امر ممکن است باعث به وجود آمدن این توده ها شود.

به طور کلی به هم ریختن میزان استروژن و پروژسترون می تواند باعث بروز این مشکل شود.

اگر این فیبروم ها به سرعت شناسایی شوند، پزشکان می توانند درمان های بهتری روی آن ها انجام دهند. درست است که این توده ها خطر ناک نیستند، اما بهتر است که درمان آن به سرعت صورت گیرد. افرادی که فیبروم رحم دارند ممکن است نشانه هایی مانند موارد زیر داشته باشند.

• خونریزی غیر طبیعی و غیر عادی در دوران عادت ماهیانه
  • کمر درد مداوم
  • درد در زمان برقراری رابطه ی جنسی
  • فشار و درد در قسمت لگن
  • بزرگ شدن غیر طبیعی شکم
  • خونریزی در زمان هایی غیر از عادات ماهیانه
  • طولانی شدن روز های دوران عادت ماهیانه

زمانی که شما احساس کردید که این نشانه ها و علایم را دارید بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. خانم دکتر آزاده رضایی متخصص فیبروم در تهران می باشد. ایشان بدون شک یکی از بهترین متخصصان در زمینه ی این مشکل می باشند که می توانند شما را در درمان آن کمک کنند.

فیبروم رحم 2
فیبروم رحم ۲

درمان فیبروم رحم

مشکل فیبروم رحم از زمان های بسیار دور در بین خانم ها وجود داشته است. به همین سبب روش های درمانی متفاوتی نیز برای آن به وجود آمده است. در گذشته بیشتر خانم هایی که جراحی فیبروم رحم را انجام می دادند نمی توانستند باردار شوند اما امروزه این مشکل بسیار کمتر شده است.  با پیشرفت علم پزشکی روش های درمانی بهتر و سریع ترین برای این مشکل به وجود آمده است. بهترین و کاربردی ترین روش های درمانی فیبروم رحم به صورت زیر می باشد.

درمان های دارویی

از زمان های قدیم تا به امروز برای درمان فیبروم رحم از دارو های دارویی استفاده می شود. این دارو ها می توانند با متوقف کردن ساخت پروژسترون و استروژن، یائسگی دارویی را برای بیمار به وجود آورند و فیبروم رحم را درمان کنند. در ابتدا این دارو ها به صورت خوراکی بود اما بعد از گذشت سال ها این دارو ها به صورت آمپول های تزریقی برای بیمار تجویز می شد.

جراحی فیبروم رحم با لاپاروسکوپ

یکی دیگر از روش های درمانی ، جراحی فیبروم رحم می باشد. جراحی با لاپاروسکوپ می تواند برخی از فیبروم ها را درمان کند. در ابتدا افراد گمان می کردند با این روش می توان همه ی فیبروم ها را درمان کرد اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که بیشتر فیبروم ها را نمی توان با این روش درمان کرد. همچنین این روش درمانی عوارض خاصی را نیز به دنبال دارد. به همین سبب امروزه کمتر از این روش استفاده می شود.

جراحی فیبروم رحم با هیستروسکوپ

یکی از جدیدترین و بهترین روش های درمانی، جراحی فیبروم رحم با هیستروسکوپ می باشد. با استفاده از آن می توان درمان را به راحتی و با دقت بیشتری انجام داد. این روش نیاز به آموزش و دستگاه دارد.

روش کم تهاجم

برای درمان با این روش، بیمار باید درون دستگاه ام آر آی قرار گیرد و پزشک با استفاده از اشعه های مخصوص فیبروم را از بین ببرد. بیماران رضایت زیادی از این روش دارند.

انتخاب روش درمانی باید با مشورت پزشک معالج صورت بگیرد زیرا شرایط هر بیمار با دیگری متفاوت می باشد.

فیبروم رحمی3
فیبروم رحمی ۳

این پست چه قدر مفید بوده؟

برای امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

اولین نفری باشید که نظر می دهید!