علائم عفونت واژن و راه های درمان آن
21 آگوست
(۴)
5/5 - (1 امتیاز)

قطعا تمامی خانم‌ها با واژه‌ی عفونت واژن آشنا هستند اما اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. عفونت واژن از جمله بیماری‌های شایع در بین بانوان است که سلامت جنسی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. بهداشت و سلامت واژن به توجه و مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. به این سبب که واژن محیطی مناسبی برای رشد میکروب است.
مسلما هر خانمی باید اطلاعات کافی در مورد علت، علائم و راه‌های درمانی عفونت واژن داشته باشد. با این مقاله از سری مقاله‌های سایت دکتر آزاده رضایی همراه باشید:

عفونت واژن چیست؟

عفونت واژن نوعی التهاب در ناحیه واژن است که به علت عدم تعادل بین باکتری‌های مفید واژن و باکتری‌های مضر به‌وجود می‌آید و با خارش، سوزش و ترشحات غیرعادی همراه است.
نکته قابل توجه این است که هر خانمی حداقل یک بار در طول عمر خود دچار عفونت واژن شده‌ است. البته خانم‌ها معمولا در دوران بعد از بلوغ تا دوران یائسگی بیشتر دچار عفونت واژن می‌شوند.

علائم عفونت واژن را بشناسید؛ اول آگاهی بعد درمان

۱٫ تکرر ادرار و سوزش هنگام ادرار
۲٫ خارش واژن و اطراف واژن
۳٫ التهاب و ورم ناحیه تناسلی و اطراف آن
۴٫ درد و سوزش در طول رابطه جنسی
۵٫ قرمز شدن غیر عادی واژن
۶٫ ترشحات چرکی سفید یا خاکستری و بدبو
۷٫ جوش دراطراف واژن

عفونت واژن

عفونت واژن انواع مختلفی دارد

سه نوع عفونت واژن وجود دارد که هر کدام علائم خاص و درمان خاص خود را دارند.
_عفونت قارچی واژن
_عفونت باکتریایی واژن
_عفونت انگلی واژن

راه‌های تشخیص عفونت واژن؛ چگونه بفهمم عفونت رحم دارم؟

تشخیص این بیماری با بررسی علائم حاصل از آن، نمونه‌برداری از ترشحات ناحیه تناسلی، انجام تست PH و معاینه لگنی توسط پزشک زنان و آزمایش کردن نمونه گرفته شده، صورت می‌گیرد.
برای تشخیص نوع عفونت واژن خود و درمان آن می‌توانید به دکتر آزاده رضایی در غرب تهران مراجعه کنید.

علائم عفونت واژن در بارداری را دست کم نگیرید!

عفونت واژن در مادرانی که دوران بارداری را می¬گذرانند از شایع‌ترین نوع عفونت‌ها است. اگر عفونت واژن در بارداری توسط پزشک متخصص زنان و زایمان به سرعت تشخیص داده شود، درمان آن بسیار راحت خواهد بود پس علائم عفونت واژن در بارداری را دست کم نگیرید و در صورت مشاهده عفونت قارچی باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.
• ترشحات بی‌بو و پنیری مانند و اغلب سفید رنگ
• ناراحتی و درد هنگام رابطه جنسی
• سوزش هنگام ادرار
• قرمزی و خارش واژن

درمان عفونت واژن در تهران با دکتر آزاده رضایی

تمامی عفونت‌های واژن می‌توانند درمان شوند، اما اینکه کدام نوع عفونت واژن شما را درگیر کرده است، مهم است و براساس آن درمان تجویز می‌گردد.
درمان عفونت واژن براساس نوع عفونت، مدت زمان عفونت و میزان شدید بودن عفونت فرق می‌کند. پزشک با بررسی علائم و جواب آزمایشات نوع عفونت را تشخیص و داروی مناسب را تجویز می‌کند.
مطب دکتر آزاده رضایی متخصص زنان، زایمان و نازایی غرب تهران و عضو انجمن علمی و تخصصی جراحان ایران در زمینه‌ی درمان انواع عفونت واژن خدمات ارائه می‌دهد.

راه‌های پیشگیری عفونت واژن؛ به توصیه دکتر آزاده رضایی

* هرگز از اسپری‌های مخصوص ناحیه تناسلی برای پاک کردن ناحیه تناسلی استفاده نکنید.
*از شورت‌های کتانی یا نخی که زیاد چسبان و تنگ نباشد استفاده کنید.
* از اسپری عطری، خوشبوکننده‌ها، تامپون و پد معطر در هنگام عادت ماهانه استفاده نکنید.
* گاهی خارش و سوزش واژن ممکن است مربوط به آلرژی به مواد شوینده مصرفی باشد، در این مواقع می‌توانید پودر لباسشویی و مایع نرم‌کننده‌ی خود را تغییر دهید.
* حتما بعد از هر بار حمام‌کردن، ناحیه تناسلی خود را کامل خشک کنید.
* همیشه ناحیه تناسلی خود را از جلو به عقب پاک کنید. این کار از انتقال عفونت رکتوم به واژن جلوگیری می‌کند.
*گاهی استفاده از کاندوم یا اسپرم‌کش باعث خارش و سوزش در ناحیه واژن می‌شود، دراین صورت باید روش دیگری را جایگزین کنید.

سخن آخر:

عفونت واژن اگر به موقع درمان نشود طبعات بسیاری در پی دارد، به خصوص در دوران حساس بارداری که استفاده از داروها بدون نظر و تشخیص پزشک اکیدا ممنوع است. در صورتی که نگران عفونت واژن هستید جهت دسترسی به اطلاعات و بررسی‌های بیشتر می‌توانید به مطب دکتر آزاده رضایی در غرب تهران مراجعه کنید.

این پست چه قدر مفید بوده؟

برای امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز ۳ / ۵٫ تعداد رای: ۴

اولین نفری باشید که نظر می دهید!

علائم عفونت واژن را بشناسید و راه های درمان آن
Article Name